פיתוח אתר קטלוג על קצה המזלג
לא כל אתרי האינטרנט נראים ומתנהגים באותה הצורה, ובהקשר הזה אתרי קטלוג הם קטגוריה בפני עצמה. אתר קטלוג הוא אתר שבו חברה או עסק מציגים את קטלוג המוצרים שלהם ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. אתרים אלו הם לרוב מאד ויזואליים, וכוללים תמונות או איורים של המוצרים, יחד עם מידע חיוני נוסף כגון שמות המוצרים, מק"טים ותיאורים קצרים. רוצים המחשה? כנסו לאתר של חנות הביגוד האהובה עליכם. סביר להניח שזהו אתר קטלוג.
במרבית המקרים, אתר קטלוג מתפקד כחנות וירטואלית. על מנת לבנות אתר קטלוג שיניב תוצאות, רצוי לבצע תהליך אפיון מסודר ומעמיק. אפיון אתר קטלוג הינו שלב הכרחי שבו נציגי החברה יושבים עם צוות פיתוח האתר על מנת לתכנן את האתר לפרטי פרטים. בין היתר, ההחלטות שאמורות להתקבל בשלב אפיון אתר קטלוג הן: מבנה דף הבית, סוגי וכמות דפי המוצרים, מבנה דף האודות ועוד.
אפיון אתר קטלוג – למה זה כל כך חשוב?
אפיון אתר קטלוג אמור להיות השלב הראשון בתהליך פיתוח אתר הקטלוג האינטרנט של העסק שלכם. למה, אתם שואלים? כי שלב זה בעצם מגדיר את המטרות של האתר באופן מסודר – וגם את הדרכים ליישום מטרות אלו. לשם כך, צריך להגדיר את קהלי היעד של האתר ואת המאפיינים שלהם – מה הם אוהבים, איך הם מתנהגים ברשת ועוד. בהתאם לכך, צריך לתכנן את חוויית המשתמש, את הארכיטקטורה ואת העיצוב של האתר. כמובן שצריך לדאוג לכך שהאתר יהיה רספונסיבי. תהליך האפיון מכסה את כל שלבי החשיבה והתכנון הנ"ל, ומגבש את כל המידע וההחלטות במסמך אפיון מסודר.