עיצוב מערכות על קצה המזלג
החברות המובילות במשק משתמשות במערכות ווב על מנת לנהל הזמנות, להציע שירותים לתושבים, למכור מוצרים, לקדם יוזמות חשובות ועוד. מערכות אלו מבוססות על קוד מתקדם ואינספור רכיבים טכנולוגיים נסתרים מהעין, שמתקשרים אחד עם השני בתזמון מושלם. אבל לא פחות חשובים הם המרכיבים שגלויים לעין – עיצוב ממשק המשתמש והתאמתו לציפיות המשתמשים. במידה רבה, עיצוב מערכות מוצלח מסייע למערכות לממש את היעד שלשמן הן נועדו.
עיצוב מערכות – מה צריך לקחת בחשבון?
עיצוב מערכות – בעיקר מערכות מורכבות – היא מומחיות שלוקח שנים רבות לשייף. לא כל סטודיו לעיצוב UI/UX שמעצב אפליקציות יודע או יכול לעשות את זה. אם אתם רוצים לפתח מערכת חדשה, בחרו במומחים בתחום.
חשוב לקחת בחשבון את ה-customer journey: המסלול שהמשתמש אמור לעבור במערכת שלכם. ברגע שאפיינתם את מסלול (או מסלולי) הלקוח, עליכם לנסות להכפיף את העיצוב למטרה פונקציונלית זו. בשביל זה יש מומחי UX.
יש למותג שלכם נכסים, כמו לוגו, צבעוניות מוגדרת או פונטים ייחודיים. רצוי מאד לשלב אותם בעיצוב המערכת. המערכת אמורה לדבר בשפה של המותג שלכם, ולהפוך אותו לזכיר יותר.
הקפידו להיות מעורבים לאורך כל תהליך העיצוב. בקשו להבין איך המערכת מתנהגת על גבי מסכי מחשב ומסכי טלפון שונים. דרשו לראות סקיצות עיצוביות בשלבים הראשוניים ביותר, ואל תתביישו לתת אינפוטים ולשאול שאלות. ככל שהתקשורת תזרום יותר מההתחלה, ככה תוכלו להתמודד עם האתגרים המרכזיים בשלב מוקדם וליהנות מתהליך רציף ומעצים.